PRIVÉ: HOE MAGIONI PIZZA PERFECT INHAAKT OP DE BLOEMKOOLREL!
Wij schreven al eens dat wij vrouwelijke marketeers kunnen ruiken, niet letterlijk natuurlijk, wanneer een website gebouwd is door een man. Sinds deze week kunnen we er een nieuwe skill aan toevoegen, ruiken of een marketingcampagne bedacht is door een man of een vrouw. Het bewijs? De ‘lekkere’ bloemkolen reclame van New York Pizza. Definitely bedacht door een man!
Wie dacht dat vrouwen hun voorgevel altijd vergelijken met bloemkolen en dat mannen die pizza’s bestellen alleen maar houden van naakte vrouwen heeft het natuurlijk compleet mis. Aan de andere kant toont deze campagne wel aan dat je met iets mega simpels compleet viral kunt gaan en veel media-aandacht kunt oproepen. En ze zeggen wel eens: ‘Een campagne is pas geslaagd wanneer er over gesproken wordt.’
Nu zijn wij natuurlijk een tikkeltje feministisch bij Miss Business, dus van de campagne viel onze mond eerlijk gezegd wel even open. Magioni Pizza dacht hier waarschijnlijk net zo over, want zij wisten op de perfecte manier in te haken op deze ietwat misplaatste campagne van New York Pizza. Ze hebben de campagne verbouwd naar een smaakvolle campagne en we love it!
Wie dacht dat vrouwen hun voorgevel altijd vergelijken met bloemkolen en dat mannen die pizza’s bestellen alleen maar houden van naakte vrouwen heeft het natuurlijk compleet mis. Aan de andere kant toont deze campagne wel aan dat je met iets mega simpels compleet viral kunt gaan en veel media-aandacht kunt oproepen. En ze zeggen wel eens: ‘Een campagne is pas geslaagd wanneer er over gesproken wordt.’
Nu zijn wij natuurlijk een tikkeltje feministisch bij Miss Business, dus van de campagne viel onze mond eerlijk gezegd wel even open. Magioni Pizza dacht hier waarschijnlijk net zo over, want zij wisten op de perfecte manier in te haken op deze ietwat misplaatste campagne van New York Pizza. Ze hebben de campagne verbouwd naar een smaakvolle campagne en we love it!

Welke lessen kunnen we trekken uit deze beide campagnes?
1. Denk altijd twee stappen verder bij het bedenken van een campagne. Welke reacties lok je uit en wat zullen mensen hierover gaan zeggen? En zijn dit de reacties die je wilt oproepen?
2. Verdiep je volledig in de doelgroep, bestaat deze uit verschillende soorten personen? Zorg dan dat je campagne aansluit bij alle groepen in jouw doelgroep.
3. Het is 2019, als merk kun je niet meer aankomen met goedkope grappen. Natuurlijk is humor in een campagne van waarde en misschien wel een must, maar zorg dat deze niet grensoverschrijdend is.
4. INHAKEN! Maak gebruik van belangrijke of spraakmakende momenten, de aandacht voor het onderwerp is er al en zo kun jij makkelijk meeliften.
5. Online marketing hoeft echt niet ingewikkeld te zijn, ook met weinig middelen kun je veel aandacht krijgen. Wil jij nu ook een spraakmakende en smaakvolle campagne opzetten, maar loop je vast of heb je geen inspiratie? Geen probleem, bij Miss Business helpen we je graag met een online marketing campagne die past bij jouw business, veel aandacht oplevert en helemaal van nu is! Geen bloemkolen en naakte modellen dus. 😉
2. Verdiep je volledig in de doelgroep, bestaat deze uit verschillende soorten personen? Zorg dan dat je campagne aansluit bij alle groepen in jouw doelgroep.
3. Het is 2019, als merk kun je niet meer aankomen met goedkope grappen. Natuurlijk is humor in een campagne van waarde en misschien wel een must, maar zorg dat deze niet grensoverschrijdend is.
4. INHAKEN! Maak gebruik van belangrijke of spraakmakende momenten, de aandacht voor het onderwerp is er al en zo kun jij makkelijk meeliften.
5. Online marketing hoeft echt niet ingewikkeld te zijn, ook met weinig middelen kun je veel aandacht krijgen. Wil jij nu ook een spraakmakende en smaakvolle campagne opzetten, maar loop je vast of heb je geen inspiratie? Geen probleem, bij Miss Business helpen we je graag met een online marketing campagne die past bij jouw business, veel aandacht oplevert en helemaal van nu is! Geen bloemkolen en naakte modellen dus. 😉
Geen reacties.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.