Instagram: de swipe-up functie verandert in een linksticker
1. Met de linksticker heb je extra creatieve controle. Je kunt hem namelijk overal in je story plaatsen waar jij maar wil
2. Hierdoor krijgen je verhalen meer structuur
3. Met de linksticker creëer je meer betrokkenheid met jouw volgers.
De linksticker is ook makkelijk in beeld te plaatsen, waardoor het duidelijker wordt voor je volgers dat er een link te vinden is. Zo nodigt het uit om sneller door te klikken op de link. Dat is natuurlijk ideaal. Deze verandering valt uiteindelijk best positief uit.
Wie krijgen er linkstickers?
Onveilige linkjes
Met elke verandering op social media worden mensen steeds kritischer. Vooral als het gaat om veiligheid op social media. Veel social media gebruikers maken zich al zorgen om misbruik en spam als iedereen toegang krijgt tot de linksticker. Met linkjes kun je namelijk ook hele andere intenties hebben. Via e-mail worden regelmatig linkjes gestuurd waarmee je accounts overgenomen worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit ook met de nieuwe linksticker gaat gebeuren. Instagram laat weten dat veiligheid en integriteit de nummer 1 focus is en zal blijven. De focus voor jou ligt dus alleen nog op het personaliseren van jouw linksticker!
De IOS 15 update komt eraan!
Wat brengt deze verandering ons?
Dus, wat er gaat veranderen met de IOS 15 update:
1. Gebruikers krijgen nu beter toegang tot hun gegevens. Ze kunnen hun gegevens makkelijker controleren en beheren.
2. Mail Privacy Protection blokkeert afzenders om onzichtbare pixels te gebruiken die informatie over de gebruiker verzamelen
3. Intelligent Tracking Prevention wordt nog sterker door ook het IP-adres van de gebruiker te verbergen voor trackers. Dit betekent dat er niet zomaar een profiel opgebouwd kan worden van een gebruiker. 4. Met App Privacy Report kunnen gebruikers zien hoe vaak elke app de eerder verleende toestemming heeft gebruikt voor toegang tot hun locatie, foto’s, camera, microfoon en contacten in de afgelopen zeven dagen.
5. Gebruikers kunnen nu ook zien met wie hun gegevens gedeeld worden.
Welke impact hebben deze veranderingen?
Google Ads: uitgebreide tekstadvertenties gaan verdwijnen
Het alternatief: responsive tekstadvertenties
Welke voordelen hebben responsieve advertenties?
Responsieve advertenties:
1. zijn flexibele advertenties. Deze advertenties worden automatisch aangepast aan de breedte van het apparaat waarop de advertentie getoond wordt. Zo hoef jij nog alleen na te denken over welke boodschap je wil vertellen.
2. Nemen de A/B testen over. Google mixt alle koppen en beschrijvingen en match de best presterende met elkaar. Dat scheelt jou enorm veel tijd.
3. Door te testen met verschillende koppen en beschrijvingen, bereik je meer potentiële klanten dan met de uitgebreide vaststaande tekstadvertenties.
4. Met responsive ads kun je makkelijker met verschillende veilingen mee concurreren. Op deze manier kun je meer klikken en conversies ontvangen. Altijd goed!
Advertentie sterkte is er voor de online marketeer!
We weten dat het heel lastig is om te achterhalen wanneer advertenties de juiste hoeveelheid informatie bevatten. Onze beste vriend Google laat ons natuurlijk niet in de steek en introduceert een nieuwe toevoeging, namelijk de ‘advertentie sterkte’. Met de advertentie sterkte kun je gemakkelijk van te voren inzien of de advertentie goed genoeg is, aan de hand van relevantie, kwantiteit en diversiteit van je tekst. Nog een kleine verandering in online marketing die er binnenkort aan zal komen, eentje die het ons een stukje makkelijker zal maken.
Say goodbye to the old and hello to the new!
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.