1. Maak een landingspagina
Bijna altijd komt dit door 2 mogelijke oorzaken: de website is door de bouwer niet logisch gebouwd; bezoekers moeten een psychologisch pad afleggen, waarin ze overtuigd raken van de toegevoegde waarde en daardoor contact opnemen. Als dat pad ontbreekt krijg je gewoon een niet prikkelende opsomming, waardoor bezoekers niks doen. De tweede reden is dat de opdrachtgever zèlf stuurt op smaak en eigen beleving en de potentiële bezoeker en zijn behoefte uit het oog verliest. ‘Ik vind het mooier als deze foto daar staat en die knop daar’. Leuk dat JIJ dat leuk vindt, maar hoeveel euro kom jij bij jezelf uitgeven?
Tip: verplaats jezelf in jouw ideale klant. Waar zit zijn of haar pijn? Welke oplossing heb jij? Welk pad moet die klant bewandelen op jouw website om overtuigd te raken van jouw product of dienst. Bespreek dit vooraf duidelijk met je webbouwer.
2. Geef duidelijkheid
3. Maak het de moeite waard
4. Maak een opvallende aanmeldknop
5. Meerdere inschrijfplekken
Conclusie
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.