5 TIPS OM JOUW E-MAILLIJST SNEL TE LATEN GROEIEN
Emailmarketing is nog steeds een knetter effectief communicatiemiddel voor bedrijven. Door eens in de zoveel tijd een catchy nieuwsbrief te versturen kun je gemakkelijk geïnteresseerde partijen bereiken en breng je het merk regelmatig onder de aandacht. Een zorgvuldig opgebouwde emaillijst is dus van onschatbare waarde voor ieder bedrijf dat nieuwe klanten wil trekken of bestaande klanten wil behouden. In deze blog vertellen we je hoe je een emaillijst bestendig kunt opbouwen en natuurlijk kan laten groeien.

1. Maak een landingspagina

Een ladingspagina op je website waar je volgers naartoe kunt leiden zal hen eerder het vertrouwen geven om hun mailadres achter te laten. Ze kunnen hier eventuele aanvullende informatie vinden over de inschrijving, maar worden niet afgeleid door andere knoppen of teksten, dus kunnen maar een ding doen; en dat is inschrijven.

Bijna altijd komt dit door 2 mogelijke oorzaken: de website is door de bouwer niet logisch gebouwd; bezoekers moeten een psychologisch pad afleggen, waarin ze overtuigd raken van de toegevoegde waarde en daardoor contact opnemen. Als dat pad ontbreekt krijg je gewoon een niet prikkelende opsomming, waardoor bezoekers niks doen. De tweede reden is dat de opdrachtgever zèlf stuurt op smaak en eigen beleving en de potentiële bezoeker en zijn behoefte uit het oog verliest. ‘Ik vind het mooier als deze foto daar staat en die knop daar’. Leuk dat JIJ dat leuk vindt, maar hoeveel euro kom jij bij jezelf uitgeven?

Tip: verplaats jezelf in jouw ideale klant. Waar zit zijn of haar pijn? Welke oplossing heb jij? Welk pad moet die klant bewandelen op jouw website om overtuigd te raken van jouw product of dienst. Bespreek dit vooraf duidelijk met je webbouwer.

2. Geef duidelijkheid

Wees duidelijk over wat klanten kunnen verwachten van jouw mails. Door de AVG ben je als bedrijf verplicht aan te geven waar je persoonsgegevens voor zal gebruiken, en dit kun je benutten door de inschrijvers te vertellen wat ze toegestuurd krijgen en wat de meerwaarde is. Wanneer je te vaag blijft over wat inschrijvers kunnen verwachten, zullen zij zich minder snel inschrijven. Overtuig hen van wat jouw mails voor hen kunnen doen.

3. Maak het de moeite waard

Wees duidelijk over wat klanten kunnen verwachten van jouw mails. Door de AVG ben je als bedrijf verplicht aan te geven waar je persoonsgegevens voor zal gebruiken, en dit kun je benutten door de inschrijvers te vertellen wat ze toegestuurd krijgen en wat de meerwaarde is. Wanneer je te vaag blijft over wat inschrijvers kunnen verwachten, zullen zij zich minder snel inschrijven. Overtuig hen van wat jouw mails voor hen kunnen doen.

4. Maak een opvallende aanmeldknop

‘Inschrijven’ of ‘bevestigen’ is so last fall! Verzin een originele, catchy knop waarmee volgers wel móéten klikken. Hoe specifieker, hoe beter. Verleiding zit natuurlijk in de details. ‘ik wil niets missen’, ‘stuur mij die gratis tips’ of ‘ik wil dit e-book hebben’… de mogelijkheden zijn eindeloos.Overtuig hen van wat jouw mails voor hen kunnen doen.

5. Meerdere inschrijfplekken

Mensen moeten eigenlijk niet om je mailing heen kunnen, zonder dat je ze ermee spamt. Ieder mens is anders, dus iedereen valt voor verschillende tools, so use them all! Een pop-up op de website, een linkje onderaan de nieuwste blog, in een aantal posts op social media en natuurlijk op die nieuwe landingspagina. Hoe vaker mensen de mogelijkheid krijgen zich in te schrijven, hoe groter de kans is dat ze ook daadwerkelijk tot actie zullen overgaan en op jouw mailinglijst terechtkomen.

Conclusie

Emailmarketing is en blijft de hoogst scorende tool voor klantenconversie, mits er aandacht is besteed aan het verzamelen van de mailadressen. Je wilt niet dat mensen zich direct uitschrijven na de eerste mail, maar dat zij echt blij worden van wat ze zullen ontvangen. Wij snappen dat jij je kostbare tijd niet zo maar kwijt wil aan het verzamelen van mailadressen en dat je dat liever aan een pro overlaat. Daarom is Miss Business here for you! Wij zetten voor jou een mailing campagne op, verzamelen de mailadressen via verschillende kanalen en indien gewenst, versturen we die killer nieuwsbrief waarmee jij business gaat binnenhalen. Benieuwd hoe we dat doen? Kom lekker koffie drinken.
Geen reacties.

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.