EPHEMERAL CONTENT, WAT IS HET EN HOE GEBRUIK JE HET?
We horen je al denken: ephemeral content?! Jazeker, ephemeral content. Je kent het wel, die berichten die maar tijdelijk te zien zijn. Die berichten in de Stories van Instagram, Facebook, Snapchat en YouTube die iedereen wil zien omdat mensen nu eenmaal niks willen missen.
In deze blog leggen we je uit wat ephemeral content is en waarom jij vandaag nog met ephemeral content zou moeten beginnen.
Fomo
We zeiden het net al: mensen willen niks missen. En die behoefte is extreem. The Fear Of Missing Out is real. FOMO is een psychologisch dingetje dat ervoor zorgt dat je non-stop online wilt zijn, omdat je bang bent iets belangrijks te missen. Ephemeral content werkt compleet tegengesteld aan normale social media berichten. Ephemeral content verdwijnt na 24 uur en dat houdt je volgers scherp, ze willen immers niks missen. Veel mensen (in alle leeftijdscategorieën!) hebben er inmiddels een gewoonte van gemaakt om als eerste 24-hr Stories te bekijken.
Boost je engagement
Waarom zou je energie steken in content die weer verdwijnt? Heel simpel: je wilt je doelgroep triggeren, je engagement boosten en zorgen dat ze weer terugkomen naar jouw merk. Zodra jij relevante en interessante content deelt die maar korte tijd te zien is, geef je jouw volgers een exclusief gevoel. Zij zijn erbij, anderen niet.
Dagelijkse routine
Voortbordurend op engagement: hoe tof is het als jij in de dagelijkse routine van je volgers komt? Oké, we weten hoe slecht het is om ’s ochtends direct onze telefoon te checken als we wakker worden, maar we doen het toch. En dan kijken we gelijk even of onze favoriete accounts al een update geplaatst hebben. Je kunt ephemeral content ook bijna niet missen, want het staat overal duidelijk bovenaan. Jij wilt top of mind zijn en jij wilt bekeken worden (op social media dan). Als je dus zorgt voor prikkelende ephemeral content, dan heb je precies wat je wilt.
Kijken of klikken?
We horen je hersenen weer kraken. Ziet iemand nou echt wat jij plaatst of klikken ze snel door naar de volgende Story? Daar zijn de meningen over verdeeld. De ene partij zegt dat Stories een lage betrokkenheid hebben omdat mensen op de automatische piloot doorklikken naar de volgende berichten. De andere partij zegt dat Stories een hoge mate van betrokkenheid hebben doordat ze full screen getoond worden, waardoor de focus ligt op jouw bericht zonder dat er afleiding in het scherm is. Bij welk team je ook hoort, elke weergave is weer (onbewuste) aandacht voor jouw merk. Dat is altijd mooi meegenomen.
Conclusie
Wij geloven in ephemeral content (en we zijn natuurlijk Team Hoge Betrokkenheid) en vinden dat ook jouw bedrijf deze waanzinnige marketingtool moet gebruiken. Ben je nog niet overtuigd of wil je meer uitleg? Bel 0103074125 of mail koffie@missbusiness.nl zodat jij binnenkort je doelgroep prikkelt met de beste Stories!
Geen reacties.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.