Remarketing: waarom je op elke website die tas weer ziet

Je herkent het vast wel. Je hebt een leuke handtas gespot op een website en daarna zie je die tas overal! Of je nou op YouTube, Facebook en Instagram zit of een nieuwswebsite of forum leest. Spooky he? Alsof je non-stop in de gaten gehouden wordt. Maar nee, dat is niet zo. Het is remarketing of ook retargeting genoemd. Wil je weten wat dat is en hoe jouw bedrijf daar ook gebruik van kan maken om die klant toch je product of dienst te laten kopen? Lees dan vooral verder.

Wat is remarketing?

Remarketing is het online opnieuw benaderen van een potentiële klant. Zodra een klant op jouw website komt of op jouw product klikt (en cookies accepteert), kan die klant opnieuw reclames van jouw bedrijf zien om er deze keer hopelijk wél op te reageren door iets te kopen of zich in te schrijven. Dat is in veel gevallen echt nodig. Feit: nog geen 2% van de bezoekers op jouw website gaat tot actie over bij het eerste bezoek. Dat betekent dat er 98% bezoekers over zijn die nogmaals met jou in contact moeten komen. Re-marketing is daarvoor het ideale middel.

Waar is remarketing goed voor?

Remarketing kan succesvol zijn omdat de online bezoekers jouw bedrijf al kennen of in ieder geval geïnteresseerd zijn in wat jouw bedrijf aanbiedt. Ze hebben je immers al gegoogeld, zijn op je website geweest of hebben je opgezocht via social media.  Zodra ze op je website terecht zijn gekomen en cookies accepteren, beginnen jouw reclames die bezoeker te volgen voor 1 dag, 1 week, 1 jaar of zelfs langer. Google heeft namelijk een maximum van 540 dagen om potentiële klanten met reclames te volgen.

Remarketing staat bedrijven toe om een slag te slaan en alsnog die klant binnen te halen. Houd wel in gedachten dat die irritante reclame aantrekkelijker moet lijken dan wat er op de website staat. Een korting van €5, gratis verzending of een gratis proefles zijn voorbeelden van marketingstrategieën die een klant alsnog kunnen overhalen.

Remarketing kun je instellen per regio, leeftijd, interesse en zelfs timing. Om 3 uur ’s nachts slaappillen promoten is een slim idee. Dan is de frustratie bij de potentiele klant op zijn hoogst en de vraag naar een oplossing het grootst. Daar kun je dus slim op inspelen.

Hoe schakel ik remarketing in?

Voor het geval je het nog niet wist: Google is niet alleen een zoekmachine, maar onder andere ook een analytics-tool, waarmee je het verkeer op je website in de gaten kunt houden. Je kunt heel makkelijk een Google Analytics account aanmaken, wat trouwens gratis is! Benodigdheden: een Google Analytics account, een deal die geen klant kan weerstaan, een online marketingcampagne die gelijk opvalt, een duidelijk idee over wie die potentiele klant is en… veel ‘klikgeduld’.

Klik, klik, klik, klik, upload de banner, afbeelding of gif die je aan potentiele klanten wilt laten zien, kies de juiste teksten die aanzetten tot koopgedrag en tadaa… daar komt booming business aan.

Maar eh… wat kost zoiets dan?

Een remarketingcampagne kost ongeveer tussen de €0,20 en €0,50 per klik. Je betaalt alleen als er ook daadwerkelijk geklikt wordt op jouw marketingcampagne en je kiest zelf het budget dat je eraan wilt besteden. Mocht iemand niet klikken, betaal je niks, maar zijn jouw bedrijf en producten toch weer zichtbaar geweest.

Ik snap er geen hout van, help!

We get that. Het voelt een beetje als hokus-pokus he? We doen het met veel plezier voor je. All you have to do is call: 0103074125 of mail naar koffie@missbusiness.nl

Geen reactie's

Geef een reactie