LINKEDIN VOOR BEDRIJVEN: 5 TIPS OM JOUW BEDRIJFSPAGINA TE OPTIMALISEREN
Hoewel het aantal gebruikers op dit platform in de schaduw staat bij Facebook of Instagram, is LinkedIn juist voor bedrijven mega waardevol. Het snelgroeiende aantal gebruikers van bijna 200 miljoen actieve professionals alleen al spreekt voor zich. Daarnaast is een LinkedIn bedrijfspagina een uitstekende plek om professionele content te delen, op de hoogte te blijven van trends in jouw industrie en om het gesprek aan te gaan met geïnteresseerde volgers. Als dit nog niet overtuigend genoeg is, genereert LinkedIn gemiddeld 277% meer conversies van volger-tot-klant dan Facebook.
De LinkedIn bedrijfspagina is het focuspunt van jouw bedrijf op dit netwerk. Maar bij veel bedrijven blijft er potentie onbenut, bijvoorbeeld door een onvolledige bedrijfsbio of door teksten zo lang als in een gemiddeld boek. Zonde! Daarom geven wij je 5 tips om het meeste uit jouw LinkedIn bedrijfspagina te halen.
De LinkedIn bedrijfspagina is het focuspunt van jouw bedrijf op dit netwerk. Maar bij veel bedrijven blijft er potentie onbenut, bijvoorbeeld door een onvolledige bedrijfsbio of door teksten zo lang als in een gemiddeld boek. Zonde! Daarom geven wij je 5 tips om het meeste uit jouw LinkedIn bedrijfspagina te halen.
Volledige bedrijfspagina
In de eerste plaats: zorg ervoor dat de bedrijfsinformatie en contactgegevens volledig en juist zijn ingevuld, en dat deze, waar nodig, aangevuld worden. Omdat gebruikers op LinkedIn kunnen zoeken op trefwoorden is het belangrijk om de meest toepasselijke terug te laten komen op de bedrijfspagina. Deze trefwoorden moeten jouw bedrijf, deskundigheid en focus in de industrie direct duidelijk weergeven voor de zoeker.
Zorg ervoor dat het bedrijfslogo en de omslagfoto een hoge resolutie hebben en dat deze herkenbaar zijn voor jouw merk. De omslagfoto en het logo zijn hoogstwaarschijnlijk het eerste dat de bezoeker ziet, en deze moeten dus dienen als blikvanger. Het is zó makkelijk om via deze visuele zaken de bezoeker te kriebelen, use it!
Zorg ervoor dat het bedrijfslogo en de omslagfoto een hoge resolutie hebben en dat deze herkenbaar zijn voor jouw merk. De omslagfoto en het logo zijn hoogstwaarschijnlijk het eerste dat de bezoeker ziet, en deze moeten dus dienen als blikvanger. Het is zó makkelijk om via deze visuele zaken de bezoeker te kriebelen, use it!
Houd je updates kort, professioneel en prikkelend
Hoeveel tijd spendeer jij aan het lezen van updates op een LinkedIn bedrijfspagina? Juist. De formule voor een goede post op LinkedIn is eigenlijk simpel: Een korte en pakkende tekst, een prikkelende foto of video en een link naar je website of artikel. Met deze combi geef je telkens direct antwoord op de vraag: “Waarom wil de lezer hierop klikken?” of “wat heeft de lezer aan deze informatie?” en maak je het makkelijk voor een lezer om in te schatten of jouw artikel de moeite waard is.
Maak een planning
De beste manier om je publiek te vergroten en je volgers betrokken te houden, is door hen artikelen of bedrijfsupdates te laten zien. Pagina’s die minimaal één keer per week een update plaatsen, worden vaker weergegeven in de newsfeed van hun volgers. Om er zeker van te zijn dat volgers regelmatig in contact komen met jouw bedrijf is planning dus essentieel! Maak het jezelf makkelijk en gebruik een tool zoals Hootsuite om je berichten al weken van tevoren in te plannen en automatisch te laten plaatsen. Een kind kan de social doen, zeg maar.
Wees creatief met content
We snappen dat je bedrijf professioneel en deskundig naar voren moet komen, maar dat betekent niet dat je content op een bedrijfspagina formeel, strak en saai moet zijn. Je volgers zijn ook mensen met humor, echt. Dus denk na over welke content je plaatst en wissel deze vooral af. Een inhoudelijke blog, een herkenbare quote waar je een stelling aanhangt of een spetterende foto van het teamuitje, ook op LinkedIn mag je creatief en opvallend zijn.
Meten en kijken, kijken en meten
Controleer regelmatig de analytics van je bedrijfspagina en verdiep je in de resultaten. Hoe vaak is de pagina bekeken? Hoeveel volgers zijn erbij gekomen? In welke branches of functies werken ze? Komen deze gegevens overeen met de doelgroep die je wil aanspreken? Zo niet, dan is het aan te raden om eens goed te kijken waarom je dit publiek aantrekt en wat er moet gebeuren om jouw ideale doelgroep te benaderen. Zo wel, keep on going!
Conclusie
Als ondernemer of marketeer ben je natuurlijk allang overtuigd van de kracht van LinkedIn voor bedrijven, maar we kunnen ons best voorstellen dat het een hele opgave is om een kick-ass strategie neer te zetten die nieuwe klanten oplevert. Gelukkig kunnen wij het ook voor je doen, bel ons lekker snel op 0103074125 of mail naar koffie@missbusiness.nl.
Geen reacties
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.