HELEMAAL GEEN KOMKOMMERTIJD, AAN DE BAK MET JE ONLINE BUSINESS
Behoor jij tot de ondernemers die vol voor komkommertijd gaan? Zonde! Ook al kan het rustiger zijn met aanvragen of verkopen, de zomermaanden zijn bij uitstek geschikt om je online marketing eens goed onder de loep te nemen en verbeteringen door te voeren. Als dan straks je klanten fris, fruitig en bruin terugkeren, ben jij er klaar voor om ze met gemak binnen te hengelen. We geven je een duwtje in de juiste richting met een kleine summer-business-boost.
Check je website
Hoe oud is jouw website? Ouder dan twee jaar? Mooi, dan is het echt tijd om hem even na te lopen. De kans is namelijk groot dat jouw bedrijf, visie en energie is veranderd of gegroeid en dat vraagt om kersverse content. Loop door de tekten, USP’s en blogs heen en verander die zaken waar jij denkt dat het past. Hoe lekker als jouw klanten en relaties na hun vakantie verrast worden met nieuwe content.
En als je dan toch in je wesbite duikt, duik dan ook eens in je analytics. Naast dat het mega interessant is om te zien hoeveel bezoekers je gemiddeld per week, maand of jaar hebt, geeft het je nog veel meer machtige info. Probeer te achterhalen welke pagina’s altijd goed werden bezocht, waar bezoekers naar doorklikken en hoe je bouncepercentage kunt verlagen. Gebruik die kennis en data om je website verder te optimaliseren en overbodige pagina’s of teksten te verwijderen.
En als je dan echt all-the-website-way wil gaan, stop dan een uurtje tijd in een nieuw zoekwoordenonderzoek. Gebruik dat weer om je SEO even goed te updaten. Zorg dat de belangrijkste keywords op een logische manier worden verwerkt in je tekst, achter de afbeeldingen en in de url’s. Kan Google in de laatste vakantieweken de boel lekker indexeren en is jouw website ready for new business.
Social media vraagt om strategie
Hoe ging het met jullie social media marketing in de eerste zes maanden van het jaar? Lag er een helder plan, met een sterke strategie? Of was het altijd last minute-werk en ‘post maar iets leuks’-frustratie? In beide gevallen is het goed om serieus terug te kijken en je af te vragen: hoeveel harde euro’s hebben wij verdiend door onze social media marketing op de juiste manier in te zetten?
Mocht dat niet naar je zin zijn, dan is er werk aan de winkel. Neem de kanalen die je nu gebruikt onder de loep en vraag je af of je doelgroep daar aanwezig is. Delete overbodige kanalen en optimaliseer de best passende. Doe een hashtagonderzoek en kijk of deze nog aansluit bij de hashtags die je nu gebruikt.
Maak daarna een slimme planning met onderwerpen die je elke week of maand kunt laten terugkomen. Bedenkt content die echt aansluit bij je doelgroep en die een call-to-action bevat. Vermijd content die alleen maar zend, maar betrek je volgers echt bij wat je doet en speel in op hun behoefte. Koppel ook andere marketingmiddelen aan je social media, zoals het doorlinken naar een pagina op je website of een blog, of door de inschrijflink van je nieuwsbrief te delen.
Door nu je content lekker vooruit te plannen, maak je het jezelf een stuk makkelijker als straks de drukte weer losbarst.
En als je dan toch in je wesbite duikt, duik dan ook eens in je analytics. Naast dat het mega interessant is om te zien hoeveel bezoekers je gemiddeld per week, maand of jaar hebt, geeft het je nog veel meer machtige info. Probeer te achterhalen welke pagina’s altijd goed werden bezocht, waar bezoekers naar doorklikken en hoe je bouncepercentage kunt verlagen. Gebruik die kennis en data om je website verder te optimaliseren en overbodige pagina’s of teksten te verwijderen.
En als je dan echt all-the-website-way wil gaan, stop dan een uurtje tijd in een nieuw zoekwoordenonderzoek. Gebruik dat weer om je SEO even goed te updaten. Zorg dat de belangrijkste keywords op een logische manier worden verwerkt in je tekst, achter de afbeeldingen en in de url’s. Kan Google in de laatste vakantieweken de boel lekker indexeren en is jouw website ready for new business.
Waag je aan online adverteren
Je website en social media kanalen zijn altijd een sterke basis, maar echt geld verdien je door risico’s te nemen. Online adverteren is zo’n risico. Veel ondernemers hebben zich wel eens voorzichtig aan adverteren op Facebook gewaagd of zelf een campagne geprobeerd op te zetten in Adwords, maar door een gebrek aan kennis lukte het niet om de resultaten goed te analyseren en daarmee de advertenties te optimaliseren. Gevolg: je pompt teveel budget in online advertenties en ze brengen veel te weinig op.
Als je dan toch de hele dag komkommers ziet, maak dan nu goed gebruik van je tijd en verdiep je in online adverteren. YouTube puilt uit van de video’s en biedt daarmee een makkelijke manier om je kennis te vergroten. Er zijn zelfs ladingen gratis webinars te vinden die je stap voor stap meenemen in het bouwen van een resultaat gevende campagne. Echt, ook jij kunt een campagne bedenken, uitzetten, analyseren en optimaliseren. Je moet het alleen even doen 😉
Kom koffie drinken bij Miss Business
Je website laten indexeren is misschien wel het allerbelangrijkste als het gaat om SEO. Wanneer deze functie uitstaat zal geen enkele zoekmachine jouw website oppikken, laat staan indexeren en laten zien in de zoekresultaten.
Als je toch liever wil genieten van een beetje rust, laat alle bovenstaande punten dan lekker liggen. Het enige dat je dan hoeft te doen is koffie drinken bij ons. Wij werken deze zomermaanden gestaag door en kunnen jouw online marketing er best bij hebben; koffie@missbusiness.nl of 0103074125
Geen reacties.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.