EEN WEBSITE LATEN MAKEN? DIT ZIJN 4 DINGEN WAAR DE BOUWER AAN MOET VOLDOEN
Een website laten maken is een serieuze stap. Een echt goede website kan een behoorlijke investering zijn en dat is maar goed ook. In the end moet je website nieuwe business opleveren en van zoveel mogelijk bezoekers klanten maken. Om een website effectief te laten werken, moet hij goed presteren vóór klanten op je website terechtkomen, tijdens de actie op de website overtuigend zijn en tijdens de contact- of koopfase helder en simpel. Elke website moet dus aan meerdere belangrijke eisen voldoen. Als ook maar één van de pijlers niet optimaal werkt, zal je een hoop conversie op je website mislopen en potentiële klanten kwijtraken. Hier lees je wat de 3 pijlers zijn en verklappen we hèt 4e geheime ingrediënt.
Vindbaarheid
Om je website winstgevend te laten werken, moet deze goed vindbaar zijn in zoekmachines en dat klinkt makkelijker dan het is. Search engine optimization is enorm aan veranderingen onderhevig. Zoekmachines willen niet zoveel mogelijk trefwoorden terug zien op een webpagina. Zoekmachines kijken ook naar de relevantie van de content, het aantal woorden, de leesbaarheid van de teksten, de alt-omschrijvingen achter afbeeldingen en uiteraard naar bepaalde trefwoorden, die op een natuurlijke en correcte manier in de website moeten worden verwerkt. Die zaken samen laten een zoekmachine beslissen of een webpagina interessant genoeg is voor de bezoeker. Dat betekent dat er een complete eenheid moet zitten achter je website en dat kan behoorlijk zweten zijn. Niet iedereen kan zomaar de SEO op zich nemen bij het maken van een website.
Bijna altijd komt dit door 2 mogelijke oorzaken: de website is door de bouwer niet logisch gebouwd; bezoekers moeten een psychologisch pad afleggen, waarin ze overtuigd raken van de toegevoegde waarde en daardoor contact opnemen. Als dat pad ontbreekt krijg je gewoon een niet prikkelende opsomming, waardoor bezoekers niks doen. De tweede reden is dat de opdrachtgever zèlf stuurt op smaak en eigen beleving en de potentiële bezoeker en zijn behoefte uit het oog verliest. ‘Ik vind het mooier als deze foto daar staat en die knop daar’. Leuk dat JIJ dat leuk vindt, maar hoeveel euro kom jij bij jezelf uitgeven?
Tip: verplaats jezelf in jouw ideale klant. Waar zit zijn of haar pijn? Welke oplossing heb jij? Welk pad moet die klant bewandelen op jouw website om overtuigd te raken van jouw product of dienst. Bespreek dit vooraf duidelijk met je webbouwer.
Design
Kleren maken de man, zoals een mooie, opvallende en eigentijdse website je bedrijf maakt. Het is verbazingwekkend hoeveel websites niet worden bijgehouden of na een aantal jaren vernieuwd. Je krijgt kromme tenen als je leest dat meer dan 60% van de mensen die voor het eerst een website bezoekt, direct afhaakt als de website verouderd is, slecht zichtbaar op mobiel of geen antwoord geeft op hun probleem. Je website moet simpelweg een eyecatcher zijn en de passie binnen jouw bedrijf weerspiegelen, zonder over the top zijn. Een clean design, goede foto’s, een persoonlijke touch en lekkere teksten zijn het antwoord.
Gebruiksvriendelijkheid
Mensen moeten de website zonder al te veel nadenken kunnen gebruiken. Telkens moet de gewenste volgende stap duidelijk en logisch worden aangegeven. Je denkt van tevoren al na over de digitale routes die de bezoekers afleggen en de knoppen en informatie die ze onderweg tegenkomen. Bij gebruiksvriendelijkheid gaat het om het gedrag of de reacties van gebruikers nadat ze op de site zijn aangekomen. Je kan het klikgedrag van jouw online bezoekers beïnvloeden door slim om te gaan met de indeling van de website. Verder zijn snelheid en mobielvriendelijkheid van zelfsprekend, obviously.
Door het perspectief en het doel van je bezoekers voor ogen te houden bij het laten maken van je website, zal je website gewaardeerd worden als betrouwbaarder, herkenbaarder en zal het meerdere van je bezoekers beïnvloeden om acties te ondernemen.
Kuch... het geheime ingrediënt
Wist je dat vrouwelijke marketeers kunnen rúíken of een website is gemaakt door mannelijke of vrouwelijke designers? Dat is natuurlijk pure gekkigheid, maar het komt wel in de buurt. Uit onderzoek is gebleken dat – over het algemeen- vrouwelijke kwaliteiten zoals empathie, inlevingsvermogen en oog voor detail een grote zo niet onmisbare rol spelen bij het laten maken van een website die klanten echt overtuigd. Feitelijke zaken als een zoekwoordenonderzoek, het testen van content en het doorspitten van de analytics kan iedere marketeer, maar op hakken gaan ze toch echt een stap verder.
Conclusie
Een website laten maken vraagt niet om een knutselende neef op de zolderkamer, maar om een professionele balans tussen schoonheid, vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Een goed bureau weet zich zonder moeite te verplaatsen in jouw potentiële bezoekers en raakt met jouw website de kern van hun probleem. We kunnen deze blog alleen maar afsluiten met: koffie? Bel gerust naar 0103074125 of mail naar koffie@missbusiness.nl
Geen reacties.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.