Waarom vrouwen en online marketing zo’n lekkere combi zijn

We know for sure: vrouwen en online business zijn gewoon een geweldige combinatie. Waar dit vak lang is gedomineerd door mannen, zien we steeds meer vrouwelijke professionals die het geweldig doen en bedrijven met vrouwen in de top die waanzinnig groeien. En nee, dit wordt geen feministisch pleidooi, gewoon een interessante blog die duidelijk maakt waarom vrouwen het zo goed doen in de online marketingbusiness.

We get your customer

Om online marketing met echt goede resultaten te kunnen neerzetten is het verplaatsen in de doelgroep van een klant echt key. Er is van alles op te zoeken aan keiharde feiten, zoekwoordenonderzoeken bijvoorbeeld. Of A/B-testen die laten zien welke content of advertentie het meest converteert. Maar hoe kan het dat veel vrouwen in deze business al bij voorbaat scherp kunnen inschatten wat wel en niet gaat werken? GUT FEELING.

Het komt uiteraard door ons fantastisch ontwikkelde empathische vermogen. We kunnen ons nou eenmaal snel verplaatsen in jouw schoenen en, nog belangrijker, in die van jouw klant. En als we ons makkelijk inleven in jouw klant, weten we ook wat er nodig is om die klant te raken en tot actie aan te zetten. Geef toe, nu lijkt het geleuter met de buurvrouw niet meer onzinnig, maar bruikbaar.

Vrouwen zijn creatief en inventief

Zodra we de psychologische tunnel van de ideale klant zijn gepasseerd, is de volgende stap het maken van een plan en de bijbehorende content. Welke content spreekt deze doelgroep het meeste aan? Met welk medium kunnen we hen het beste bereiken? Welke tone of voice houden we aan? Welke afbeeldingen gebruiken we? Je kent het wel, bla bla bla, boring boring boring… Maar wat vrouwen in dit vak bijzonder maakt is dat ze het zien, losse eindjes verbinden en gáán. Dat is creativiteit die bruist, oog voor de kleinste details en storytelling in hoofdletters. Vrouwen en content = een match.

Vrouwen luisteren graag

Vrouwen kunnen over het algemeen beter luisteren dan mannen. Ja, ècht ja. Dat betekent niet dat alle mannen niet kunnen luisteren, integendeel, er zijn genoeg mannen die dat wel kunnen. Maar vrouwen zijn toch echt in de grote meerderheid wanneer we het hebben over horen en gehoord worden. Ook weer een stukje empathie, maar ook graag de details willen weten voor we iets roepen. En dat is een fijne eigenschap, we denken na voor we iets roepen en daarom roepen we veel zinnige dingen. How nice!

Wat vinden mannen daarvan?

Ondanks ons roze logo en door vrouwen gerunde kantoor, hebben we veel mannelijke opdrachtgevers die ons echt zo ervaren. Dat is tof, daar doen we het voor. En ja, er zijn zat goede, mannelijke professionals in online marketing en het is geenszins onze bedoeling om die van tafel vegen. We wilden alleen even laten weten dat vrouwen ook verdomd goed weten hoe SEO, Adwords en A/B-testen in elkaar steken. En dat we alles weten van zoekwoordenonderzoeken, retargeting, content, storytelling en vooral resultaten. Daar zijn we trots op.

Zin in koffie? koffie@missbusiness.nl

Geen reactie's

Geef een reactie